תוכנית שיווקית היא תוכנית מנחה המותאמת לכל עסק, אופי פעילותו ויעדיו וחשוב שהיא תתוכנן בשיתוף עם בעלי העסק על ידי יועץ שיווקי שמכיר את השוק, יודע לכוון את העסק ולתחום את מטרות השיווק בתוכנית מוגדרת וישימה.
מה כוללים בתוכנית שיווק?
את פעילויות השיווק בכל ערוצי השיווק המתאימים לקידום העסק. אתר אינטרנט, פייסבוק, פרוספקט, סרטון וידאו או כל ערוץ שיווקי אחר חשוב לצאת לדרך לאחר תכנון מוקדם.
תוכנית שיווק מפרטת את כל הפעילויות שצריך לבצע על מנת להשיג את היעדים. תוכנית השיווק היא הבסיס לחשיבה והיא כוללת ניתוח מעמיק של היעדים והמטרות לטווח הקצר והארוך.
הגדרתה של תוכנית שיווק חשובה להמשך הפעילות, כיוון שכל עסק צריך לדעת לאן הוא רוצה להגיע.
מאפיינים חשובים להצלחתה של תוכנית שיווק
תוכנית שיווק מקצועית כוללת מספר פרמטרים מוגדרים, כשכל פרמטר חשוב בפני עצמו:
ניתוח שוק - זיהוי פלחי השוק, הכרת קהל היעד, ניתוח המצב הקיים והתמהיל השיווקי הנוכחי: מוצר, מחיר, קידום מכירות, הפצה וניתוח חוזקות, חולשות, איומים והזדמנות בשפה המקצועית SWOT.
יעדים – מטרות ויעדים לאן אנחנו רוצים להגיע?
אסטרטגיה - יש צורך לגבש את האסטרטגיה שתנחה אותנו בדרך למימוש המטרות.
טקטיקה - מהם הפעילויות שצריך לבצע? זו בעצם תוכנית של הוצאה לפועל של הפעולות.
תקציב - חשוב לעבוד בתקציב ריאלי ובקטגוריה זו מתקיימת קביעת תקציב ולוחות זמנים לביצוע.
פיקוח ובקרה – חשוב לוודא שאכן כל מה שתוכנן מתבצע וסטטיסטיקה של כל פעילות שיווקית ומכאן חשיבותה תוכנית ליווי של יועץ שיווקי שיכול לסייע בעת המימוש של תוכנית שיווק.
לקבלת תבנית של תוכנית שיווקית לעסק שלכם הרשמו כאן והשיעור הראשון בדרך אליכם.
איריס רוט - מערכי שיווק לתוצאות, 054-6921860 www.irismarketing.co.il, הצטרפו אליי בפייסבוק www.facebook.com/irismarketing